Trh firemního létání se postupně zotavuje.
Brno, 21. srpna 2023 - Trh firemního létání se postupně zotavuje. Společnost Orbix, součást portfolia STUDENT AGENCY TRAVEL, poskytující komplexní cestovní služby pro firemní klientelu, ohlašuje pozitivní zvrat ve firemním létání. Prodej letenek zaznamenal v prvním pololetí 2023 meziročně nárůst o 10 %, což signalizuje rostoucí zájem firem o služební cesty. I přes tuto pozitivní tendenci zůstávají prodeje letenek v tomto segmentu stále na polovině úrovně z roku 2019. Patrná je vyšší poptávka po nízkonákladové přepravě, která meziročně vzrostla o 29 %.
„Věříme, že firmy budou opět cestovat ve větší míře. Je ovšem patrné, že nyní čelí mnoha výzvám souvisejících se zvyšujícími se náklady v různých oblastech," uvádí Martina Hrnčířová, ředitelka prodeje Orbix a dodává: „Spolupracujeme s firemní klientelou na nalezení optimálních řešení, která budou respektovat cestovní politiku i rozpočet. Firmám nabízíme přechod na firemní rezervační nástroj, který jim umožňuje sledovat, zda jejich zaměstnanci volí nejvýhodnější cenu z nabídky v reálném čase. Firmy, které sledují, zda jejich zaměstnanci volí nejvýhodnější letenky, šetří až 6 % z celkových výdajů na služební cesty a zároveň spoří čas věnovaný agendě služebních cest."
Nárůst účastníků přitom zaznamenala většina zemí, kde se jazykové pobyty konají. Výjimku tvoří jen Velká Británie a Irsko, které se v žebříčku oblíbenosti stabilně umisťují na předních příčkách. V letošním roce však nerostly tak výrazně, což si lze vysvětlit nižší atraktivitou oproti přímořským destinacím, které nabízí příjemnější klima, a opatřeními souvisejícími s Brexitem.
Vyšší poptávka po nízkonákladové přepravě
Ceny firemních letenek vzrostly od roku 2019 do roku 2022 o 25 %, přičemž průměrná cena se zvýšila z 13 017 Kč na 16 189 Kč. Tento trend souvisí nejen s obecným cenovým nárůstem, ale také s rostoucím zájmem o flexibilní tarify umožňující bezplatné nebo minimálně zpoplatněné změny plánů cest.
S ohledem na rostoucí ceny letenek se firmy snaží o úsporu nákladů na cestování. Jedním ze způsobů je volba nízkonákladových aerolinek, kde se průměrná ceny letenky pohybovala za první pololetí letošního roku na úrovni 7 950 Kč. I když se jedná o meziroční cenový nárůst ve výši 10 %, je cena natolik přijatelná, že se poptávka po nízkonákladové přepravě u firemní klientely zvedla o 29 %.
Podpora speciálních tarifů pro firmy a nabídka výhodných tarifů jsou součástí strategie leteckých společností pro přilákání firemní klientely
„Letecké společnosti se vrací k modelu speciálních tarifů pro firmy s vyšším objemem na danou leteckou společnost. Tomuto typu klientů nabízí nižší ceny nebo zvýhodněné tarify, např. nadváhu nebo změnu data zdarma,” doplňuje Martina Hrnčířová.
O společnosti Orbix:
Společnost ORBIX je první, výhradně českou společností, která se specializuje na zajišťování komplexních cestovních služeb pro korporátní klientelu. Při svém vzniku v roce 2002 navázala na mnohaleté zkušenosti a know-how v oboru cestovních služeb a letecké dopravy své sesterské společnosti STUDENT AGENCY. Za všemi úspěchy společnosti stojí profesionální přístup, důraz na individuální požadavky každého klienta a široká nabídka služeb té nejvyšší kvality. Tým zkušených profesionálů vnáší do práce své osobní kvality a byznysu dokáže vtisknout lidskou tvář.
Alexandra Janoušek Kostřicová, PR manažerka
Email: alexandra.janousek@regiojet.cz
Tel. +420 777 728 082